Hétvégén horgászni voltam.
Fantasztikus mennyire kikapcsolja az agyat.
A legnagyobb agymunka a horog felcsalizása volt :) és amikor már teljesen eltompult az agyam a kapásjelző bambulásától, hirtelen megvilágosodtam:
"Marketing halaknak, némi vizi piackutatással!"
Hülyeségnek hangzik, mi? Pedig a lényeg ugyanaz!Miért kell piackutatást és erre alapozott keresőoptimalizálást végezni?
Hogy a meghatározott témákban keresők, a lehető leggyorsabban rátaláljanak a honlapodra!
Ezt egyszerűen átültettem a halak világába.
Megfigyeltem, hogy a tó mely részein, milyen csalira van sűrűbben kapás és erre a felmérésre alapozva már tudtam hová, mit kell használni.
Az eredmény? Egy ötvenes szürkeharcsa, egy negyvenes keszeg és 30 db törpeharcsa 1 nap alatt.
Ha több időm lett volna szűkítettem volna a célpiacot, a harcsákra és keszegekre, és mellőztem volna a szúrós, nem túl nemes törpeharcsa vevőkört.
Ja és a megoldókulcs:
Horgászat
(vizi világ)Keresőoptimalizálás
(online világ)a tó mely részein volt több kapás piackutatás a megfelelő csali használata a meghatározott kulcsszavak használata
csak a nemes halakra koncentrálás
szűkített pozícionálás
A mese tanulsága:
ha Te is az online vevőhorgászat mestere akarsz lenni, mielőtt ész nélkül optimalizálni kezdesz, térképezd fel ki is a Te célpiacod, mit/hogyan keresnek és mi is az ő pontos igényük. Így különösebb megerőltetés nélkül, egyszerűen és költséghatékonyan futtathatod fel az online üzleted.
Itt a vége, fuss el véle...
Jó éjszakát Gyerekek :)