Mi sem mutatja jobban a keresőoptimalizálás növekvő létjogosultságát, mint az, hogy már a Figyelő gazdasági újság is cikket ír róla. Sőt nem is csak általánosságban, hanem arról, hogy mely optimalizálás forma tiltott és mely engedélyezett.
A Google által engedélyezett módszereket "white hat", azaz fehér kalapos módszernek, a tiltottakat "black hat", azaz fekete kalapos módszernek nevezi.
Ez a blog és én is kizárólag fehérkalapos módszerekkel foglalkozok és optimalizálok, de nézzünk meg néhány "bűntetendő" megoldást is. Így tudni fogod mit kell kerülnöd. Na nem feltétlenül börtönbűntetés jár érte, de a Google dönthet úgy, hogy bizonyos időre kizárja a honlapot a találati listából. Így járt BMW autógyártó cég is, ugyanis a programozók a honlap háttérszínével megegyező színnel rengetegszer beírták kulcsszavaikat és rövidtávon bizony sikerült átverniük a Google-t.
Feketkalapos az a megoldás is ha olyan szöveget helyezünk el a honlap forráskódjában, amely az olvasóknak láthatatlan, de a keresők számára olvasható.
A Google alapelve, hogy minél frissebb és relevánsabb tartalmakat szolgáltassanak az általa indexelt oldalak, mégpedig nem a keresőrobotoknak, hanem a honlap olvasóinak részére. Ezt a legegyszerűbben úgy érhetjük el, ha folyamatosan újítjuk a honlapunk tartalmát. A nagy hírportálokat például naponta többször is olvassa és menti a Google.