Ingyenes keresőoptimalizálás tanulmány Neked!

Kérd el a saját "5 súlyos keresőoptimalizálás hiba" tanulmányodat!

5 súlyos keresőoptimalizálás hiba tanulmány

A honlap optimalizálás alapvető hibái, amik "elrejtik" honlapod a keresők elől, és visszafogják a céged növekedését - és hogyan javítsd ki ezeket gyorsan?!
Klikk ide a feliratkozáshoz és az ajándék e-book-hoz!

Hungarian SEO-keresőoptimalizálás, keresőmarketing

A blog a keresőoptimalizálás, keresőmarketing témakörével foglalkozik. Ezen belül, mint azt a Hungarian SEO cím is mutatja, a magyar viszonyokra, lehetőségekre koncentrálva.

Google feed

Add to Google

Leggyakoribb címkék

A háló növekszik - avagy új lehetőségek a keresőoptimalizálás terén

2008.10.08. 21:54 Hungarian SEO

Hihetetlen sebességgel nő a világháló. Ez talán nem újdonság senkinek.

De mit kezdjünk ezzel a ténnyel, mi, honlap tulajdonosok?
Hogyan hasznosíthatjuk ezt a keresőoptimalizálás során?
A válasz egyszerűbb, mint gondolnád: keress, kutass, regisztrálj!

Kíváncsi vagy már, hogy mit is szeretnék ebből kihozni?

Nos a növekvő internet magával vonzza a linkgyűjtő oldalak számának növekedését is. Napról napra egyre több olyan oldallal lehet találkozni, amelyek ingyenesen kínálnak lehetőséget honlapunk linkjének elhelyezésére.
Ha nem olyan régen olvasod a blogomat elárulom neked, hogy a bejövő linkek száma segít neked elérni a legjobb helyeket, a keresők találati listáiban. (Link ajánlás alapok itt.)
Nincs más dolgod tehát, mint felkutatod ezeket az újonnan megjelent linkkatalógusokat, és ott regisztrálod honlapodat. Ha megfelelően választottál kategóriát a honlapod, nagy valószínűséggel néhány napon belül meg is érkezik a linked aktiválásáról szóló e-mail.

Miért jók ezek az új linkkatalógusok?

Az ilyen oldalak szerkesztőinek legnagyobb kezdeti problémája, hogy nincs elegendő link és ezáltal látogató az oldalukon. Az ő érdekük egyezik a tiéddel, vagyis mindketten jóljártok az együttműködéssel.
További előny, hogy ezeket az oldalakat általában egy-egy ember szerkeszti eleinte. Neki általában az a célja a linkgyűjtő oldalával, hogy minél nagyobb látogatottságot érjen el rajta, így lehetősége nyílik fizetett hirdetések értékesítésére is.
Ez egy win-win üzlet, tehát mindenki nyer a "bolton".

Egy dologra azonban nagyon vigyázz!

Némelyik ilyen linkgyűjtő oldal egyszer csak fizetőssé válik. Ezt, azok az oldalak - nevezzük őket adatbázis oldalaknak - tudják megtenni, ahol a regisztráció során bekérték tőled a neveden, e-mail címeden, honlapod nevén és linkjén kívül, a számlázáshoz szükséges adatokat, mint például a címed, vagy céged címe.
Természetesen nem kezdenek el csak úgy számlát küldeni neked. Előtte felhívnak, hogy meg vagy-e elégedve a szolgáltatással és van-e valami változás az adataidban. Ne ekkor kell észnél lenni és rákérdezni, hogy a szolgáltatásuk ingyenes-e?
Ha ezt elmulasztod, akkor hivatkozva a telefonos megbeszélésre az adataidat módosították és mellékelten küldik a számlát. Jópofa, ugye?

Előfordul az is, hogy az igyenes adatbázis oldalakat - és most ezalatt a valóban ingyeneseket értem -, ahol az adataid láthatóak, egyszerűen lemásolják és feltöltik egy új oldalra és ezután hívnak fel az előbbi szöveggel.

Nem akartam ezzel a két példával senkit sem elrettenteni, a honlapja látogatottság növelésének, ilyen formájától, de legyünk mindig résen!

Ha már linkajánlás, akkor ejtsünk néhány szót, az eleve fizetős linkgyűjtő oldalkról.
Ezek az oldalak fizetség ellenében helyezik ki a honlapunk linkjét.
Nem fogok mellébeszélni: véleményem szerint, mivel olyan nagy számú ingyenes portál létezik, tökéletesen felesleges erre pénzt áldozni.
Néhány keresőoptimalizáló azt mondja, hogy azokon az oldalakon érdemes fizetni a kihelyezett linkkért, amelynek már kellően magas - 4 vagy nagyobb - a Google Page Rank értéke.

Gyors magyarázat a Page Rank-hez: a Google 1-10-ig terjedő skálán rangsorolja az általa látogatott honlapokat, illetve annak oldalait, melyet 6 havonta bírál felül. A magasabb PR értékkel rendelkező honlap oldaláról honlapunkra mutató link "erősebb" a Google szemében. A PR érték, a linkgyűjtő oldal minden egyes aloldalán egyedileg kerül meghatározásra és általánosságban elmondható, hogy a nyitólapé a legmagasabb, az alkategóriáké pedig alacsonyabb, vagy egyáltalán nincs PR értékük.

Nos, abban van igazság, hogy egy ezeket a linkeket nagyobb hangsúllyal veszi figyelembe a Google, csak az nem biztos, hogy ez jó neked.
Két lehetőség van:

  1. A fizetős oldal nyitólapján - melynek PR értéke nagy - vannak elhelyezve az éppen regisztrált linkek, ekkor viszont a "ha valami többmindenről szól, nem szól semmiről" elv érvényesül. Erről bővebben a Ki legyen a linkmarketing partnerem írásomban olvashatsz.
  2. Ha a link a linkgyűjtő oldal egyik aloldalára kerül, máris elvesztette az értékét, mivel annak az aloldalnak nagy valószínűséggel igen kicsi lesz a PR értéke - ha lesz egyáltalán. Így semmivel sem jobb, mint egy ingyensen kihelyezett link - ha nem rosszabb, hiszen még pénzbe is került.

Mindent összevetve, kellő körültekintés mellett, a link ajánlás egy kiváló lehetőség a keresőoptimalizálásra.

Szólj hozzá!

Címkék: google pr keresőoptimalizálás link link ajánlás linkgyűjtő linkmarketing page rank linkkatalógus

A bejegyzés trackback címe:

https://hungarianseo.blog.hu/api/trackback/id/tr100704181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása