Hihetetlen sebességgel nő a világháló. Ez talán nem újdonság senkinek.
De mit kezdjünk ezzel a ténnyel, mi, honlap tulajdonosok?
Hogyan hasznosíthatjuk ezt a keresőoptimalizálás során?
A válasz egyszerűbb, mint gondolnád: keress, kutass, regisztrálj!
Kíváncsi vagy már, hogy mit is szeretnék ebből kihozni?
Nos a növekvő internet magával vonzza a linkgyűjtő oldalak számának növekedését is. Napról napra egyre több olyan oldallal lehet találkozni, amelyek ingyenesen kínálnak lehetőséget honlapunk linkjének elhelyezésére.
Ha nem olyan régen olvasod a blogomat elárulom neked, hogy a bejövő linkek száma segít neked elérni a legjobb helyeket, a keresők találati listáiban. (Link ajánlás alapok itt.)
Nincs más dolgod tehát, mint felkutatod ezeket az újonnan megjelent linkkatalógusokat, és ott regisztrálod honlapodat. Ha megfelelően választottál kategóriát a honlapod, nagy valószínűséggel néhány napon belül meg is érkezik a linked aktiválásáról szóló e-mail.
Miért jók ezek az új linkkatalógusok?
Az ilyen oldalak szerkesztőinek legnagyobb kezdeti problémája, hogy nincs elegendő link és ezáltal látogató az oldalukon. Az ő érdekük egyezik a tiéddel, vagyis mindketten jóljártok az együttműködéssel.
További előny, hogy ezeket az oldalakat általában egy-egy ember szerkeszti eleinte. Neki általában az a célja a linkgyűjtő oldalával, hogy minél nagyobb látogatottságot érjen el rajta, így lehetősége nyílik fizetett hirdetések értékesítésére is.
Ez egy win-win üzlet, tehát mindenki nyer a "bolton".
Egy dologra azonban nagyon vigyázz!
Némelyik ilyen linkgyűjtő oldal egyszer csak fizetőssé válik. Ezt, azok az oldalak - nevezzük őket adatbázis oldalaknak - tudják megtenni, ahol a regisztráció során bekérték tőled a neveden, e-mail címeden, honlapod nevén és linkjén kívül, a számlázáshoz szükséges adatokat, mint például a címed, vagy céged címe.
Természetesen nem kezdenek el csak úgy számlát küldeni neked. Előtte felhívnak, hogy meg vagy-e elégedve a szolgáltatással és van-e valami változás az adataidban. Ne ekkor kell észnél lenni és rákérdezni, hogy a szolgáltatásuk ingyenes-e?
Ha ezt elmulasztod, akkor hivatkozva a telefonos megbeszélésre az adataidat módosították és mellékelten küldik a számlát. Jópofa, ugye?
Előfordul az is, hogy az igyenes adatbázis oldalakat - és most ezalatt a valóban ingyeneseket értem -, ahol az adataid láthatóak, egyszerűen lemásolják és feltöltik egy új oldalra és ezután hívnak fel az előbbi szöveggel.
Nem akartam ezzel a két példával senkit sem elrettenteni, a honlapja látogatottság növelésének, ilyen formájától, de legyünk mindig résen!
Ha már linkajánlás, akkor ejtsünk néhány szót, az eleve fizetős linkgyűjtő oldalkról.
Ezek az oldalak fizetség ellenében helyezik ki a honlapunk linkjét.
Nem fogok mellébeszélni: véleményem szerint, mivel olyan nagy számú ingyenes portál létezik, tökéletesen felesleges erre pénzt áldozni.
Néhány keresőoptimalizáló azt mondja, hogy azokon az oldalakon érdemes fizetni a kihelyezett linkkért, amelynek már kellően magas - 4 vagy nagyobb - a Google Page Rank értéke.
Gyors magyarázat a Page Rank-hez: a Google 1-10-ig terjedő skálán rangsorolja az általa látogatott honlapokat, illetve annak oldalait, melyet 6 havonta bírál felül. A magasabb PR értékkel rendelkező honlap oldaláról honlapunkra mutató link "erősebb" a Google szemében. A PR érték, a linkgyűjtő oldal minden egyes aloldalán egyedileg kerül meghatározásra és általánosságban elmondható, hogy a nyitólapé a legmagasabb, az alkategóriáké pedig alacsonyabb, vagy egyáltalán nincs PR értékük.
Nos, abban van igazság, hogy egy ezeket a linkeket nagyobb hangsúllyal veszi figyelembe a Google, csak az nem biztos, hogy ez jó neked.
Két lehetőség van:
- A fizetős oldal nyitólapján - melynek PR értéke nagy - vannak elhelyezve az éppen regisztrált linkek, ekkor viszont a "ha valami többmindenről szól, nem szól semmiről" elv érvényesül. Erről bővebben a Ki legyen a linkmarketing partnerem írásomban olvashatsz.
- Ha a link a linkgyűjtő oldal egyik aloldalára kerül, máris elvesztette az értékét, mivel annak az aloldalnak nagy valószínűséggel igen kicsi lesz a PR értéke - ha lesz egyáltalán. Így semmivel sem jobb, mint egy ingyensen kihelyezett link - ha nem rosszabb, hiszen még pénzbe is került.
Mindent összevetve, kellő körültekintés mellett, a link ajánlás egy kiváló lehetőség a keresőoptimalizálásra.