Krétán voltunk nyaralni, pontosabban nászúton. A tengerparti pihenés közben volt időm elolvasni Joel Bakan, The Corporation című könyvét. Ebben találtam rá egy hihetetlenül ötletes marketing formára, amit átültettem a keresőoptimalizálás területére.
Fantasztikus! Talán mindig is sejtettem, hogy létezik, de sosem hittem volna, ha nem olvasom...
A leplezett marketingről van szó - legalábbis könyv így hívja, mi nevezhetjük gerilla marketingnek is.
Hogy jobban megértsd mit is rejt a kifejezés, íme néhány kis történet, melyet Jonathan Ressler a Big Fat marketingcég vezérigazgatója mesélt el a könyvben:
"Ahogy lakásunkból reggel az utcára lépünk, észrevesszük mondjuk, hogy a portás lábai előtt egy halom doboz hever ugyanattól a csomagküldő cégtől.
Hű - gondoljuk -, jók lehetnek, ha ilyen sok megrendelésük van.
Amire álmunkban sem gondolnánk - mondja Ressler -, az az, hogy a portást a Big Fat fizeti azért, hogy a dobozokat ott tartsa."
Egy másik story:
"Miközben buszra várunk halljuk, amint pár fiatal hangosan beszélget egy CD-ről és folyton lekapkodják egymás füléről a fejhallgatót
Állat jó! - mondják. - Kár, hogy nehéz beszerezni. De asszem az X üzletben kapható."
"Később lemegyünk egy szórakozóhelyre. Ahogy sorba állunk észrevesszük, hogy az ajtóban ládaszám állnak az X márkájú üdítős dobozok. A kidobó emberek jóízűen kortyolgatnak a az üdítőből és mindenkinak adnak belőle egy dobozzal."
"Aztán amikor bejutottunk és a pultnál várunk, hogy rendelhessünk, valaki, akit mi behajlónak nevezünk (mert a tömött pultnál két vendég közt hajol be azok intim zónájába) - mondja Ressler -, megpaskolja a vállunkat:
Hé, öregem, rendelne nekem egy Y márkájú italt?
Ha egy szemernyi nyitottság is szorult belénk - mondja Ressler -, akkor megkérdezzük:
Y-ont? Hát az meg milyen? Soha nem hallottam róla.
És bumm! Az Y márka híre, hála nekünk, gyorsan végigfut az egész báron. Elég egy bárba 3 behajlót beküldeni - magyarázza Ressler -, egy órán belül mindenki az Y márkát rendeli."
Ez mind nagyon érdekes - mondhatnád -, de, hogy jön ez a keresőoptimalizáláshoz?
Mint láthatod ezek rejtett reklámok, amiről, ha a műsor jól sikerül, észre sem veszed mi történt veled. Az online világban is összehozható ez a marketing forma.
Tegyük fel, hogy te valamilyen banki termékeket forgalmazol. Nincs más dolgod, mint megkeresni azokat a blogokat, fórum oldalakat, chat szobákat amelyek ezzel a témával foglalkoznak. Te, mint szakértő biztos, hogy meg tudnád győzni őket, hogy miért jó a te terméked, de ne ronts ajtóstul a házba! Szállj be a beszélgetésbe, vagy csak szólj hozzá a blogban, hogy te is pont erre a problémára keresed a választ és az egyik ismerősöd ezt az oldalt ajánlotta: www.xyxyxyxy.hu, és állítólag hihetetlen jó megoldásokat kínál, de jó lenne, ha véleményt mondanának róla ők is.
Ha egy kicsit is kíváncsi valaki és tényleg keresi a megoldást a problémájára, akkor tuti, hogy rákattint a linkre. Ezzel nemcsak forgalmat irányítasz a honlapodra, de a honlapodra mutató linkek számát is gyarapítod.