A kulcsszó az általad, a webes kereső programokba (pl. Google, Vizsla) gépelt keresőszó. A keresőoptimalizálás során úgy kell ki- átalakítani az oldal tartalmát és külső kapcsolatait, hogy a kulcsszavak begépelésekor a kereső a lehető legjobb helyen jelenítse meg az oldalt a találati listában.
Első lépésként tehát meg kell határozni kulcsszavait, amelyek segítségével majd honlapod tartalmát is felépítheted.
Mennyi kulcsszóra van szükséged?
A keresőmarketing alkalmazása során használt kulcsszavak számát illetően megoszlanak a vélemények, de átlagos (5-8 menüpontot tartalmazó) oldalméret esetében, a döntő többség a maximum 2-4 kulcsszóra optimalizált honlapot tartja a legjobbnak.
Hogyan határozzuk meg a számodra megfelelő kulcsszavakat?
Ehhez szükségem lesz a Te segítségedre is, ugyanis a kulcsszavak meghatározásakor bele kell képzelned magad leendő ügyfeleid helyébe! Találd ki, hogy melyek lehetnek azok a szavak, amelyeket leendő ügyfeled beír a keresőbe, hogy a problémájára megoldást találjon!
Azokat a szavakat is vedd számításba, amelyek szerinted fontosak lehetnek.
Ezek alapján megvizsgálom konkurenciád weblapjait is, hiszen nem csak a klasszikus értelemben vett konkurens cégek a versenytársaid. Ide tartoznak azok is akiknek weblapja a találati lista első 1-2 oldalán jelenik meg, az általad is preferált kulcsszóra.
Ezzel a módszerrel összeszedtük a keresőoptimalizálás során alkalmazható kulcsszavakat.
Hogy lesz ebből összesen 2-4 db kulcsszavad?
Az összeszedett kulcsszavakkal indítunk Neked egy Google hirdetési kampányt.
Miért van szüksége a Google-re a honlapod optimalizálásához?
Most összekötjük a kellemest a hasznossal.
Hasznos, hiszen a szöveges banner hirdetés felvitele során meg kell adnunk azokat a kulcsszavakat amelyekre szeretnénk, hogy hirdetésed megjelenjen. Ezek a kulcsszavak természetesen azok, melyeket az imént összeszedtünk.
Kellemes, hiszen a hirdetések segítségével egyben a honlapod is népszerűsítjük és plusz bevételre tehetsz szert.
1-2 héttel a hirdetés megkezdése után már tisztán látszik, hogy melyik az a pár kulcsszó, amelyet weblapodon használni kell, hiszen a program statisztikájában látható, hogy a megadott kulcsszavak közül melyekre kattintottak rá a legtöbbször.
Ezek lesznek az Te kulcsszavaid.
A keresőmarketing részei - Kulcsszó meghatározás
2007.07.11. 12:13 Hungarian SEO
4 komment
Címkék: kulcsszó honlap optimalizálás kulcsszó meghatározás
A bejegyzés trackback címe:
https://hungarianseo.blog.hu/api/trackback/id/tr79115518
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.07.25. 02:14:31
Nem a "kulcsszó" a helyes fogalom, hanem inkább a "kifejezés", ami legsűrűbben 1 (sic.), 2 vagy 3 szóból álló, de ez lehet tájszólásbeli eltérés, ez a kisebb baj.
Ami viszont problémás, az a kifejezések száma. Szóval 2-4 kifejezés baromi kevés. Egy szimpla bizniszhez is illik legalább pár tucat kifejezést összeszedni, de egy valamirevaló site esetén általában párezer kifejezés jöhet számításba.
Nem fejtem ki, tessék elgondolkodni: idézzen fel mindenki egy kisvállalkozást, pl. a sarki köszörűst, és biztos vagyok benne, hogy egy perc alatt összejön az első tucat kifejezés.
Ami viszont problémás, az a kifejezések száma. Szóval 2-4 kifejezés baromi kevés. Egy szimpla bizniszhez is illik legalább pár tucat kifejezést összeszedni, de egy valamirevaló site esetén általában párezer kifejezés jöhet számításba.
Nem fejtem ki, tessék elgondolkodni: idézzen fel mindenki egy kisvállalkozást, pl. a sarki köszörűst, és biztos vagyok benne, hogy egy perc alatt összejön az első tucat kifejezés.
Hungarian SEO · http://hungarianseo.com 2007.07.25. 08:42:10
Igazad van Ernő, de itt jön be a szelektálás és a pozícionálás témaköre:
Miért kellene olyan kulcsszavakra vagy kifejezésekre is megjelennie a lapnak, amelyre csak alig keres rá valaki? Felesleges idő, energia, és pénz pocsékolás olyan kifejezésekre optimalizálni, ami nem hoz megfelelő bevételt!
Miért kellene olyan kulcsszavakra vagy kifejezésekre is megjelennie a lapnak, amelyre csak alig keres rá valaki? Felesleges idő, energia, és pénz pocsékolás olyan kifejezésekre optimalizálni, ami nem hoz megfelelő bevételt!
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.07.25. 22:00:08
mert a top x kifejezes csak y%-zat hozza a latogatoknak; site- es bizniszfuggo, de sokszor meglepo x es y ertekek vannak
Hungarian SEO · http://hungarianseo.com 2007.07.25. 23:07:58
Természetesen a használható kulcsszavak és kifejezések száma attól is függ, hogy mekkora az oldal, azaz mekkora adattömeggel rendelkezik.