"Mennyibe kerül a Google-ben hirdetni?"
Ha előkerül a keresőmarketing téma, szinte mindig megkapom ezt a kérdést. Nehéz rá válaszolni, hiszen rengeteg részlettől függ, azért megpróbálok a lehető legteljesebben válaszolni nektek...
Slam írta nekem, hogy szerinte érdemes lenne erről a témáról is szót ejtenem. Hát tessék!
Kezdjük az alpoktól. Az Adwords egy szöveges banner hirdetési lehetőség, mely a szerződött Adsense oldalak hasábjain - a tartalmi hálón - kívűl a Google keresések folyamán, a találati lista jobb oldalán is megjelennek.
A megjelenésért nem kell fizetni, csak a kattintás kerül pénzbe, amely az előre feltöltött egyenlegedről kerül levonásra.
Itt jönnek az érdekes részletek:
- Nem tudhatod előre, hogy mennyibe kerül egy kattintás. Az alapértelmezett minimum díj 2 Ft/klikk, de ezt még nekem sem sikerült soha sem "kialkudnom" :)
- Átlagosan egy-egy kattintás 20-60 Ft-ba kerül, amelynek meghatározása a rendszer feladata. Hogy mi alapján?
Figyelembe veszi a konkurencia által megadott árakat, illetve, hogy a Te hirdetésed szövege, és a honlapod adott lapja, milyen relevanciát mutat az egyes kulcsszavakkal.
Minnél többet fizetsz a hirdetésért, annál előrébb kerülsz a hirdetők között - ez mondjuk érthető. De ha Neked fontos, hogy mennyit költesz hirdetésre, arra is érdemes odafigyelned, hogy a honlapod mely aloldalára, milyen kulcsszavakkal, milyen szövegezésű hirdetést irányítasz. Így csökkentheted a hirdetésed kattintási költségét akár 7-8 Ft/klikkre. - Biztos te is átlátod, de azért ideírom:
Fontos, hogy a keresőoptimalizálás során használt kulcsszavaid megegyezzenek a hirdetésedben haszált kulcsszavakkal!
Ha szeretnél értesítést kapni az újabb bejegyzésekről, és mellesleg szívesen elolvasnád az "5 súlyos keresőoptimalizálás hiba" tanulmányomat, melyből megtudhatod azokat az alapvető hibákat, amik "elrejtik" honlapod a keresők elől, és visszafogják a céged növekedését - és hogyan javítsd ki ezeket gyorsan?! -, iratkozz fel a keresőoptimalizálás hírlevelemre itt.