A Google Adwords szöveges hirdetési rendszer lehetőséget kínál számodra, hogy meghatározd honlapod leendő kulcsszavait. Ezáltal szükítheted a célpiacodat.
Nézzük meg, hogyan teheted meg mindezt.
Az első lépés, hogy összeírod azokat a kulcsszavakat, amelyek szerinted a legrelevánsabbak számodra. Pontosabban azokra a kulcsszavakra kell rátalálnod, amelyekre a lehedő ügyfeleid rákereshetnek. Ugye nem is olyan egyszerű?
Most elárulom a titkot: annyi a dolgod, hogy a leírt szavakat beleteszed egy Google Adwords hirdetésbe, és 1-2 héten keresztül figyeled a statisztikát. Megvizsgálod, melyik szóra mennyien kerestek rá, milyen volt az átkattintási arány, az adott szó mennyire releváns az oldalad tartalmával, stb. És kiválasztod az első 3-4 legjobban teljesítőt. Ezek lesznek a te kulcsszavaid.
Készülj fel rá, hogy némely szó kattintási díja igen drága lesz, mivel arra is oda kell figyelni, hogy a honlap mely oldalára irányítod a látogatót, illetve annak az oldalnak a tartalma, mennyire "illik" a hirdetésedhez, illetve az adott kulcsszóhoz.
Most, hogy már tudod, mely kulcsszavakra keresnek rá leginkább ügyfeleid, sikeresen szűkítheted célpiacod. Tehát csak azokat kell megcéloznod és azoknak kell marketingezned, akik ezen kulcsszavakra kerestek. Így nemcsak azt tudod meg, hogy hogyan jár az ügyféljelöltjeid agya, de renget felesleges kiadástól is megkíméled magad, amelyet a felesleges kulcsszavakra való hirdetés vinne el.