Sokan mondják, hogy tele van a hócipőjük a sok reklámmal. Például amikor egy-egy hírportálon olvasgatok, néha már nekem is idegesítően figyelemfelkeltő egy-két reklám banner, ami tökéletesen elvonja a figyelmemet az olvasott cikkről. Persze ez lenne a reklám lényege, de vajon hányan vannak még hasonló véleményen?
Kíváncsi voltam milyen online marketing (itt most csak a hirdetésekre gondolok), mennyire hatásos manapság.
Aki valamellyest jártas ebben a témában, annak nem fog nagy meglepetést okozni az eredmény, de ha te mindenképpen banner hirdetésben gondolkodsz, nagyon meg fogsz lepődni...
Az apróhirdetés
Feladtam néhány, kb. 40 db apróhirdetést. Szerintem nem lepődtök meg ha elárulom, hogy a két hónap alatt, amíg kint voltak a hirdetések, összesen 40-50 látogató jött belőlük. Persze egy éppen most induló honlapnak ez a leghatékonyabb és legolcsóbb megoldás (a linkmarketing kivételével), de komoly eredmény nem érhető el ezzel a "keresőmarketing" típussal.
A képes/animált banner hirdetés
No igen. Ezekkel szembesülünk nap, mint nap. A két legnagyobb magyar híportálon (Index, Origo) csak úgy hemzsegnek a csilli-villi bannerek, amelyek mind vásárlásra buzdítanak. Egy a probléma ezzel: annyi van belőlük, hogy az olvasók már immunissá váltak, elkapták bannervakságot. Lehet, hogy ezek az oldalak tömérdek embert vonzanak, de az az embertömeg, akik még nem immunisak és akiket pont a te pörgő, csattogó hirdetésed ösztönöz kattintásra, az igen elenyésző mennyiségű. Szóval fizethetsz te milliókat naponta ezeknek a portáloknak, de annyi pénzből sokkal nagyobb vásárlómennyiséget is megvásárolhatsz.
Hogyan? Marketingezz célzottan!
A szöveges banner hirdetés
Ilyen célzott online marketing módszer például a Google kereső által kínált Adwords. Keresőmarketing témában a Yahoo! kereső is kínál hasonló megoldást, de nem kell ilyen messze mennünk, hiszen az ETARGET rendszer szponzorált linkek szolgáltatója a magyar, szlovák, cseh és a román piacon; de itt van még a CTnetwork, amely szintén költséghatékony szöveges hirdetési lehetőséget kínál.
A szöveges hirdetések jóval nagyobb átkattintási arányt eredményeznek mint az animált flash bannerek. Ennek a legvalószínűbb magyarázata, hogy ezen hirdetéseket általában a cikkek "közepén", tehát a szövegbe szúrva, vagy közvetlenül azok után helyezik el, így az olvasásba "belemelegedett" látogató szinte lendületből kattint rá a hasonló - szöveges formátumban feladott - hirdetésre.
Míg az animált bannerek átkatinntási aránya átlagosan 0,5%-tól mondható jónak, a szöveges hirdetésekre ugyanezen érték, 1,5-4%-tól tartozik a jobbak közé.
RSS olvasók
Hagyományos értelemben véve, ez nem tartozik a hirdetések közé, ám ha a gerillamarketing térhódítását is szem előtt tartjuk, mindenképp meg kell említenünk ezen "hirdetési" formát is. Minnél inkább törekszünk oldalunk naprakészen tartására, annál inkább biztosak lehetünk abban, hogy annak rendszeres olvasói lesznek. Így működik ez az RSS-ek olvasóinál is. Tehát a feladat: üzemeltessük honlapunkat - vagy egy részét - RSS formátumban, így az ide feliratkozók folyamatos értesítést kapnak az ilyen formátumban íródott frissítésekről. Az általuk generált forgalom nem feltétlenül látszik az oldal staisztikájában, az egy egyedi látogatók között, ám a legdinamikusabban fejlődő statisztikát ők alkotják.
A Hungarian SEO blog RSS olvasottsága napról napra nő, mely jelenleg - a blog indulását követően, nem egész másfél hónap alatt - 109 RSS olvasót jelent.
Szerinted melyik a legjobb online hirdetési forma?
Keresőmarketing - online hirdetés típusok
2007.08.17. 15:49 Hungarian SEO
2 komment
Címkék: keresőmarketing online marketing linkmarketing
A bejegyzés trackback címe:
https://hungarianseo.blog.hu/api/trackback/id/tr67142488
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Erdélyi Norbert · http://www.webdesignesmarketing.hu/blog 2007.08.23. 11:06:52
Szia!
Én a szöveges hirdetésekre szavazok, adwords, ctnetwork, etarget.
A bannervakság nagy úr.
Amúgy egyikre sincs szükség, ha egy profi honlappal az első lapon vagy a keresőben, nem?
Én a szöveges hirdetésekre szavazok, adwords, ctnetwork, etarget.
A bannervakság nagy úr.
Amúgy egyikre sincs szükség, ha egy profi honlappal az első lapon vagy a keresőben, nem?
foresight · http://www.foresight.hu/ 2010.05.12. 13:49:38
Ha szavaznom kéne csak az apróhirdetésre tenném a voksomat.
Erdélyi Norbert kérdésére a válaszom pedig: DE :-)
Erdélyi Norbert kérdésére a válaszom pedig: DE :-)